Arabayı ehliyet mi sürüyor ?


Buna benim cevabım hayır.Aklı başında herkes de hayır diyecektir zaten.İlk ehliyet kursuna yazıldığım zamanlara dönersek,derslere hiç gitmemiştim.Şimdi düşünüyorum da ehliyet kursu şart mı acaba.Hepimiz gidiyoruz da,sonuçta özel dershane gibi bir şey.Ben direk sınava girmek istiyorum belki.

Yazılı sınavı çok rahat geçmiştim.Yalnız direksiyon eğitimlerine de gitmediğim için,ilk sürüş sınavında aracı kaldıramamıştım zaten o an adımın üstünü çizdiler :D 2.seferinde geçmiştim sürüş sınavını.

Ama geçmeme  rağmen hiçte iyi araba kullanamıyordum. Hatta öbür dün araba kullanacaksam,rüyamda bindiğim araba bir türlü fren yapmıyordu vs vs.. Arabaya binmeden önce bir heyecan bir titreme oluyordu.Elimi ayağımı nereye koyacağımı bilemiyordum. 2 ufak kazada buna tuz biber oldu.Araba ile bir yere gidilecekse yada geri geri çıkarmak gerekiyorsa 15dk düşünüp plan yapıyordum :D

Velhasıl şimdi çok normal geliyor ve her şeyi otomatiğe bağladım.Bir süre sonra böyle oluyor zaten.İstemsiz olarak kullanıyorsunuz arabayı,vitesleri kendi kendine değiştiriyorsunuz filan.

Bu heyecanı ilk yendiğim zamanı hatırlıyorum da,eşim ile çarşıya çıkmamız lazımdı.Ben o zaman kadar çarşı içine hiç girmemiştim.Beni baya bir yüreklendirdi ve sağ salim gittik geldik.İşte benim için kırılma noktası burası olmuştu. Beni hiç yargılamadı,sorgulamadı.Sadece güvendi. Bende heyecanımı aştım bu sayede.

Gerçi ben kullanırken yan tutacaklara çok sıkı tutuyor,bir şeyler mırıldanıyordu :p Şaka şaka :D
  • Sen yine de affa sarıl, iyiliği emret ve cahillerden yüz çevir. (7-199)
  • “Allah affeden kulun izzet ve şerefini artırır.” (Münâvî, III, 283)

Yorumlar

  1. Sitenizi beğendim. Özellikle logosu çok hoşuma gitti. Yazılarınızı düzenli bir şekilde takip edemesem de birkaçını okudum. Sitenizde gezinirken şu aşağıdaki tweetleriniz dikkatimi çekti. Mevlid kandiliniz mübarek olsun demişsiniz. Aslında doğum günü kutlamanın doğruluğunu da bir araştırsanız bence iyi olur. Çünkü biz Ehl-i sünnet olarak Peygamberimizin izinden gitmeliyiz ve Peygamberimizin de doğum günü kutladığını duymadık. Bunlar ne kadar ufak görünse de aslında çok hassas konular... Yani kim olduğumuzun bilincinde olarak hareket edelim.

    YanıtlaSil
  2. s.a. Öncelikle haklısınız dinimizde doğum günü kutlamak diye bir şey yoktur.Efendimiz zamanında da böyle bir kutlama olmamıştır veya kitapta, hadiste böyle bir ibarede yoktur.Peki nerden geldi o zaman bize kandiller diye düşünücek olursak, kandiller ;efendimizden sonra yaşayan sahabelerin alimlerin ortaya çıkardığı bir gündür.Bunu bidat, bidatı hasene veya seyyie olarakta düşünümeyiz.Birde burdaki maksat daha başka çünkü doğan sen,ben veya herhangi bir kimse değilde bir peygamber olduğu için övgü, şefaaat mahiyetinde düşünmek lazım.Yani efendimiz doğdu diye pasta kesip parti yapmıyoruz.Selavatı şerife veya hatmi şerifler,sohbetler, dualar vs okuyoruz.Kimse de peygamberimiz doğdu diye hatimm mi okunurmuş ya da salavat mı çerkilirmiş diyemez sanırım.Kişiyi günaha götürecek ya da dinden çıkaracak bir amel değil.Haa ama neden tek o gece de diğer zamanlar okumuyoruz dersen; okuyalım kardeşim, nefsimize gem vurup hep okuyalım inş.Sadece kandillerle kalmayalım.Kainat güneşinin doğduğu gece veya bunlara benzeyen cuma vb geceler altın fırsattır bizler için.Ehli sünnet olmak; efendimizin,sahabelerin ve ilmin varisleri olan alimlerin yolundan gitmek değil midir zaten.
    Birde öyle kimseler var ki; içki içiyor, zina ediyor veya islamın emirlerini yapamıyor fakat bugün kandil diye o günahı işlememeye çalışıyor.Belki bu niyet onları bu günahlardan korumaya sebeb olur.Ameller,niyetlere göredir.Bilemeyiz Allah katında kim kabul olınmuştur.Biraz uzun oldu ama dediğiniz gb hassas mevzu olduğu için anlatmak istedim.İnşaallah gönül kırmamışızdır.
    fi emanillah :)

    YanıtlaSil
  3. ve aleyküm selam. Kur'an okuyup salavat getirmek tabii çok güzel bir şey. Ancak bunu doğum günü başlığı altında yapmak hiç hoş değil. Peygamberimizden görmediğimiz gibi sahabelerden de görmedik. Sünnete uymak bize yeter bence. Bu konuda kafamıza göre hareket etmemiz bir müslüman olarak bize yakışmaz. Yaptığımız şey doğum günü kutlamak değil mi? İster yaş pasta keselim, ister Kur'an okuyalım. Doğum günü diyoruz. Bunu kutlamak nereden geliyor? Batılılardan mı? Bakın.. Peygamberimiz diyorr ki; "Kim kendini bir kavme benzetirse o da onlardandır." Bu konuyla ilgili pek çok hadisi delil getirmek mümkün. Şimdi ben size hadis ile gelmişsem siz bana muhalefet etmeye devam edecek misiniz? (= Allah'a emanet olun. Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah hadise asla muhalefet olmam söz konusu bile olamaz. insana yaşam doğrultusu olarak Kuran ve Sünnet çizgisi yeter.Önce Efendimiz sav sonra da sahabeler ve Ehli sünnet alemlerin izlediği yolda ilerlemek lazım. Alim lazım değil diye düşünmeyelim,"Benim ümmetimin âlimleri,Beni İsrail'in peygamberleri gibidir." diye hadisi şerifte var.
      Doğum günü kelimesi olarak kulağa itici geliyor haklısınız.Selamlarımı, fi emanillah :-)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kork,O mahkemeden ki Hakimin Kendisi Şahittir

Kalabalık Aile Olmak