Hayatımdaki Online Oyunlar ve Eğlencelik


Bilgisayarla ilk tanıştığım zamanı hatırlıyorum da "Delta Force" diye bir oyun vardı. Üç boyutlu bir oyuncu ilk defa görüyorduk,ağzımız açık bakıyorduk. Sonra "Warcraft Frozen Tone" isimli oyuna sardık arkadaşlarla,internet kafelere çok gittim. Uzun baskılar sonucu eve bilgisayar aldırdım. İlk yüklediğim oyun "Need for Speed Hot Pursuit" oldu. "Grant Theft Auto 3" benim için candı,oyunu bitirmiş,bütün gizli itemleri(eşya) bulmuştum oyunun sonunda,hâla bile sokakları ezbere hatırlıyorum,o kadar dikkatli oynamışım. 

Açıkçası oyun oynamayı seviyorum.Eskisi kadar sık olmasa da,evlendim ama hala oyun oynuyorum.2001 li yıllarda ilk internetimin hızı 256k dı. Yani 17kb/sn ile indiriyordu.Teknoloji gelişti,yıllar içinde Türkiye büyük bir aşama kaydetti internet konusunda. Şimdi 10mb kullanıyorum.



İlk oynadığım online(çevrimiçi,internetten,çok oyunculu) oyun "Knight Online" isimli oyundu.İsmini duymayan kalmamıştır sanırım.Sınıftan bir arkadaşım aracılığı ile başlamıştım.Hala o çocuğu gördükçe söverim! :D Sen yaktın senelerimi diye,çünkü 4-5 sene oynadım. Level kastık durduk. Elde var "0"

Daha sonra hiç bir oyun "Knight Online" tadı vermedi. Şu günlerde "Guild War 2" oyununa başlamak istiyorum.Aylık ücreti yok ama ilk ücreti var 100 tl civarı. 100tl arttırabilirsek bir ay bütçemizden yada 25,25 biriktirebilirsem :D Alacağım seni oyun.. Çekilişle "Guild War 2" veren bir arkadaş vardı,katıldım ama kazanamadım.

Açık duyurudur. Bana "Guild War 2" oyunu hediye edecek bir arkadaş bu yazıyı okursa iletişime geçebilir. :))

Uzak Doğu temalı oyunlar çok harika oluyor.Çizimleri ortamlar çok güzel. "Silk Road" oyunu var,ticaret içerikli.Bu oyunlar oynanabilir ama çok hile yapıyor herkes.Levelini yükseltmek için otomatik programlar kullanıyor.



Yukarıdaki resim "Age Of Wulin" oyununa ait. Oyunda dövüş sanatları okulları var. Altı okuldan birine başlıyorsunuz,yukarıdaki "emei sınıfı" sadece kız(oyundaki cinsiyet) üyelerden oluşuyor.Bu okuldakiler yüksek hasar verme gücü yanında heal(sağlık) yükseltme özellikleri de var.

Oyun oynamak için değil o ortamlarda dolaşmak için bile oyuna girilebilir. O kadar güzel ortamlar tasarlamışlar ki.

Velhasıl hâla oyunda oynaştayım ara sıra. Kendi Fikri

Yorumlar

  1. merabaaa. bi kez daha gelmiştiniz bana. tekrar hoşgeldiniz. sevindim. eşiniz de yazıyodu di mi okmuştum. görüşürüüüz :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Bu oyun durumları çok tanıdık geliyor. Ben pek anlamam da benim eşim de oynar , pek de sever:) Bu aralar league of legends oynuyor:) online bir oyun bilirsiniz siz de:) nedir bu oyun düşkünlüğü anlamıyorum da saygı duyuyorum tabii:)

    YanıtlaSil
  3. bütün klasikleri oynamışsın. en son yazdıklarını bilmiyorum. guild silk wulin, duymadım. league of legends salgın şu sıralarda :)

    YanıtlaSil
  4. deeptone =)

    Bilmem mi onuda oyuyorum değinmeyi unutmuşum..

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, yeni keşfettim efendim...

    Benim aram yok pek oyunlarla. başka ilgi alanlarım var. blogda :)

    beklerim! :D

    YanıtlaSil
  6. Selamun Aleykum.
    ` Sen yaktın senelerimi diye,çünkü 4-5 sene oynadım. Level kastık durduk. Elde var "0" ` Evet gerçeği anladınız burda.Benimde birçok senem oyunlarla geçti ama çok şükür bıraktım hepsini.Zamanımız çok değerli.Onun için tavsiyem birazda olsa bu oyunları tamamen bırakmanızdır..Bu alışkanlığı bıraksanız ALLAH daha güzelini yerine koyar.

    YanıtlaSil
  7. Açıkçası bilinçli bir kimsenin son derece gereksiz,toplumu uyusturmak adına icat edilen,nitekim uyusturan da..,sağlıklı düşünebilen bireyleri yok eden,vakit çalan oyunlara bu derece bağımlı olması ve bunu herkesin okuyabileceği bir ortamda anlatması beni hayal kırıklığına uğrattı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu gibi gereksiz şeylere ara ara bulaştığım doğrudur. Bağımlı sayılmam. Zamanım yok bağımlı olmaya. Allahualem yaşarsak ihtiyarlık yaşlarımda da bilgisayar ve içindekilere ilgi duyacağım gibi geliyor.Tek sorun tüketici olmam.İnşallah üreticide olabilirim zamanla.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kork,O mahkemeden ki Hakimin Kendisi Şahittir

Kalabalık Aile Olmak

Cumamız Pazar Oldu