Analı Kızlı Pastam

Selamün aleyküm.. Geçen hafta çok telaşeli geçti.Hem benim yoğun programım hemde ananeme gelen kalabalık mukabele misafirleri için değişik birşeyler yapalım dedik.Valla nerdeyse bir ay düşündük.Ananem bu konuda çok hassastır çünkü.Bu arada yaşı olmasına rağmen çok güzel el açması börek ve tatlı yapar ki bu konuda kimse onun eline su dökemez. :)
Ananem bunları yaparken bende çok becerikli olmasamda pasta kısmına yapayım dedim.Hem hoş ve şık görünsün hem hafif olsun istedi ve ismini kendi taktığım Analı Kızlı pastası yaptım.Bunu annemle yaptığım için bu ismi verdik. :) yanlız çok resim çekemediğim için ayrıntılı anlatıp son halinin resmini vereceğim. Tatilde memleketime gidince kardeşlerime bu tarifi yapacağım.Sağolsunlar pasta tatlıyı görünce çok seviniyorlar.. :)


ANALI KIZLI PASTA

Keki :
3 yumurta ( oda sıcaklığında )
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu / vanilya
kakao ya da istediğiniz gıda boyası

Kreması :
3 su bardağı süt
1 yemek kaşığı nişasta
1 buçuk yemek kaşığı un
1 yumurta
3 yemek kaşığı toz şeker

Hazırlanışı :
Önce yumurta ve şekeri 5 dk çırpalı sonra diğer malzemeleri katıp fırına sürelim.170 derecede en fazla on dk pişirelim.Kürdan testiyle kontrol edebiliriz.Kekimiz iyice soğuduktan sonra bir su bardağıyla yuvarlaklar keselim.Ama keserken bardağı devamlı ıslatalım çünkü kolay çıkıyor.
Kreması içinde tüm malzemeleri karıştırıp orta ateşte pişirelim.Ben ilave olarak bir poşet toz şantiyi soğuyunca içine katıp çırptım.Keklerin arasına ister reçeli az sulandırıp ya da az şekerle suyu karıştırıp kekin iç kısmına fırçayla sürelim ki kekimiz yumuşak olsun.Kremayı keklerin arasına koyup sandviç gb olacak şekilde diğer kekle kapatalı ve bir saat buzdolabında bekletelim.Kenarlarına kalan kremadan ya da az şantiye sürüp ister hindistan cevizine ya da pasta süslemelerine batıralım.Geri kalanı sizin zevkinize kalmış.
Bir ölçüden bir tepsi yaklaşık 12 ya da 14 tane pasta çıkıyor.Ben 3 ölçü yaptım kalabalık olduğu için.Biri sade biri kakaolu ve biri de çilekli kek oldu.42 tane pasta oldu, kesin bunlar kalır derken 4 tane kalmıştı akşama :D Ben bile 3 tane yedim ya :D


Afiyet bal şeker olsun inş.
Fi emanillah.. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kork,O mahkemeden ki Hakimin Kendisi Şahittir

Kalabalık Aile Olmak

Cumamız Pazar Oldu