Pazar Günü Böreği :)


Pazar günü sinema keyfi yaparken birden telefonumuz çaldı.Arayan ailemize yeni katılan gelinimiz daha doğrusu bizim için kızkardeş olan Sümeyye..Kardeşimin canı elde açılan çarşaf böreği çekmiş ve de tarif istiyordu.Bende o kadar uğraşma varsa hazır yufkayla yap dedim ama  elde açmak isteyince nerdeyse unutmaya başladığım böreğin tarifini verdim.Detaylıca da anlattım.Sonrasında mı,iftarı bekleyen biz ve ne yapsam pişirsem diye düşünürken canım çekti ve koyuldum mutfağa..Bu arada eş yardımı da almadan açmak imkansız gb birşey :)

Sadece bir küçük tepsi  olsun yeter diye düşündüğüm için bu ölçülerde yaptım.

Hamuru için :
2 su bardağı ılık su
1 su bardağı süt
Yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz , azcık şeker, un
Bir paket instant maya ( normalde ben maya kullanmam fakat annem hep kullanırdı bu sefer bende ilave ettim.

İçi için :
Yarım kg ıspanak ya da bir demet pazı yaprağı
Bir adet soğan
Yarım kg kıyma
2 kaşık salça
tuz ve istediğiniz baharatlar
Arasına sürmek için 1 su bardağı zeytinyağı

Hamurunun tüm malzemelerini katıp yoğuralım.2 parçaya ayıralım ve tepsi büyüklüğünde merdane yardımıyla açalım.Sonra üzerine bir iki çorba kaşığı yağı her yerine gezdirelim.Vaktiniz varsa 30-40 dk dinlendirelim ki kolay açılsın.Ama benim pek vaktim olmadığından 20 dk bile dinlenemedi :D

Bir kapın içine temizlenen ıspanakları ve soğanı doğrayalım.Üstüne kıymayı ve diğer malzemeleri katıp ellerimizle karıştıralım.

Yere temiz bir sofra bezi  serelim ve ellerimizin tersiyle iki kişiyle beraber önce ortadan sonrasında da kenardan olmak suretiyle inceltelim.Çok fazla yırtmamaya dikkat edelim.Birde elin iç tarafıyla açarsak parmak uçlarımız yırtabiliyor böreği.. 

İçine bir iki kaşık yağı gezdirip iç harcını boooolcana koyalım :D

Böreğin dikdörtgen olan uzun kısmından, sofra bezinin yavaşca katlanmasıyla kıvıralım.Yağlanmış tepsiye yuvarlayarak koyalım.Üstüne kalan yağa birazda yoğurt ilave edip sürelim.

Arzuya göre susam ve çörekotu serpip 180 dereceye ayarlanan fırına verelim.Yaklaşık 45 – 50 dk pişen sıcacık böreğimizi bol köpüklü ayranla ikram edelim.Pişirmesi hariç yarım saat zamanızı aldı börek.Aslında zor sandığımız fakat kolay hazırlanan bir börek oldu.Bu arada diyette olanlarda üzülmesin, insan en fazla bir dilimi zor yiuor. :D

Bir de izlediğimiz ”Melekler ve Şeytanlar” adlı filmi aman aman sakın izlemeyin.Şimdi düşünüyorumda vakit kaybı..Kİm kimi kötülüyor, maksat niyet nedir, anlaşılmaz bir muamma..

fi emanillah.

Bunlarda resimlerimiz,fakat pek kaliteli çıkmadı,ortam ışığından dolayı. :)

Yorumlar

  1. Kısmen ben yaptım sayılır. :P Soran olursa diyetteyiz.Böreğin gibi yazında çok güzel olmuş. :)

    YanıtlaSil
  2. İnsanın kocası becerikli olmasın, elini neye atsa mükemmelleştiriyor böyle.Teşekür ederim yardımın için.. :)

    Çaktırma diyetteyiz ya biz :D

    YanıtlaSil
  3. Börek leziz görünüyor, ablamız bayaa hamarat galiba :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kork,O mahkemeden ki Hakimin Kendisi Şahittir

Kalabalık Aile Olmak