Ders Yine Ders “Mali Müşavirlik Sınavları”


Evet başlıktan da anlaşılacağı gibi 2 senelik uzun bir aradan sonra ders yapmaya yine başlıyorum.En son ne zaman ders yapmıştım ? Açık öğretim okurken çıkmış soruları çalıştığımda.Adam akıllı konu ünite filan çalışmamıştım 4 yıl boyunca.Tek çalıştığım ders istatistik idi.Gel zaman git zaman okul bitti askerlik bitti.İşe başladım.

Şimdi yeniden ders çalışma vakti bu sefer Smmm staj sınavı için çalışacağım.Smmm nedir bilmeyenler için “Serbest Muhasebeci Mali Müşavir” in kısaltmasıdır. Ne iş yapar bu Smmm. İçinde geçen Muhasebeci teriminden anlamış olacaksınız ki.Muhasebe kaydı tutar.Tabi bu basit bir tanım oldu.Devlet ile Mükellef arasında Kdv toplayan bir çantacı da diyebiliriz.Bir nevi devlete çalışır ama “KDV ÇIKMASIN BU AY” diyen mükellefe de yaranmaya çalışır.Evet aslında daha çok devletçi değil mükellef yanlısıdır.En iyi muhasebeci vergi çıkarmayan muhasebeci mantığı etkilidir Smmm üzerinde.

Mesleği biraz tanımlamış oldum.İşte bu alengirli mesleği yapmak için sınavına giriyorum(test usulü).Sınavı kazanırsam üç(3) sene sonra staj bittiğinde bir sınava daha gireceğim.İsmi staj bitirme sınavı(yazılı sınav) onuda geçersem bu güzide mesleği yapacağım.

Bu sabah rüyamda “toyota hilux” marka bir arabaya biniyordum.Çok güzeldi.Sabah eşime anlattım rüyamı.Mali Müşavir olduğunda bineceksin inşallah dedi. Atladığı bir nokta var ben mali müşavir olmayı zengin olmak için istemiyorum. Kendisine ve Dinime daha çok vakit ayırmak için istiyorum.Ben bu örneği sadece niyetimi belli etmek için verdim,yoksa eşiminde benimde zengin olma derdimiz yok.Eşim bunu bana güvendiği için diyor.Çalışma hayatını öğrencilerden ziyade çalışanlar daha iyi bilir.Hastaneye gitmek için bile patronunuzdan izin almanız gerekir,sürekli izin istemeye çekinirsiniz ve benzeri… Bu durumların ortadan kalkması için patron olmak şart. Bu yazıyı okuyan bir patron varsa biz daha çok çalışıyoruz diyebilir.Bu herkesin kendi elinde.Ben şu anki kazancımdan daha fazla bir kazanç beklemiyorum.Kazanç yerine vakit istiyorum Allah‘ın izni ile.

Diğer bir yol da “Devlet Memuru” olmak. Benimde eşiminde içine pek sinmiyor,sakallarımı kesmek istemiyorum. Son çare devlet memurluğu.

Bu arada üstte bahsetmedim mali müşavirlik ile muhasebecilik arasındaki fark; mali müşavirlerin imza yetkisi var muhasebecilerin yok.Tanımda bahsettiğim az vergi çıkarıp vergi kaçırmak bana göre de değil.Tabi Türkiye şartlarında ticaret yapanların durumları belli,kazancının %20 sini devlete vermek istemiyor.O günler bir gelsin de bakacağız artık.Olmadı bir şirkette Mali Müşavir olurum.

HAKKIMIZDA HAYIRLISI OLSUN.

Yorumlar

  1. Sizi bayan zannetmiştim, bloğuma yorum yazdığınızda değilmişsiniz, kendime güldüm tabi :))) Ama meslektaşımmışsınız. Allah kolaylık versin, ne kadar zorlu bir süreç olduğunu ancak yaşayanlar bilir. "Bir mali müşavir bir doktordan daha uzun sürede ve daha zor şartlarda yetişiyor" der genel başkanımız :) Haklı sonuna kadar. Zaman zaman serzenişlerde http://www.yuzyillikkonak.blogspot.com.tr/2014/02/mizraptan-dokulenler-1.html bulunsak da ekmek teknemizdir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde ilk patronum demiştiki. "Doktor hata yapar bir kişi ölür.Muhasebeci hata yapar sülalesi ölür." :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kork,O mahkemeden ki Hakimin Kendisi Şahittir

Kalabalık Aile Olmak