Sony Xperia Sp "Son Kararım"


Bu telefon hakkında yazacağım bir kaç şey var. Öncelikle tasarımı çok güzel.İlk Android telefon almaya karar verdiğimde çok araştırdım. Hep teknik özelliklerine bakıyordum. Sonunda Lg Optimus 4x HD almaya karar kıldım.Nitekim aldım da.İlk androidli telefonum olduğu için jet hızında bir makina gibi geliyordu bana. Yor lu konuşuyorum çünkü eşim Sony Xp Sp sahibi oldu o aralar. Beyaz çok hoş,iç çizimleri harika,akıcı bir telefon Sp. Ama Lg 4xHD öyle değil. Kaba bir telefon,iç çizimleri(rehber,arama,mesaj vb) tasarımları tam bir hayal kırıklığı,tutuk olması cabası.Tabi bunlar benim düşüncelerim.Düşüncelerimi doğrulayan kanıtlar forum sitelerinde var gezerek okuyabilirsiniz. Elimden çıkardım ve Sony Xperia Sp aldım.



Sony telefonların ayrı bir güzellik olduğuna karar verdim.Doğru bir karar aldım telefon konusunda. Android telefon alacaksanız Sony alın. Orta seviye bir telefon olan Sony Sp bile Lg nin bir zamanlar amiral gemisi olan 4xHd den seri ve güzel.  Fiyatı şu aralar 850TL ( 2014 Mart)  En sevdiğim özelliği şarjı uzun gidiyor. Elinizden düşürmediğiniz de tabi ki bir günde bitiyor ama ihtiyaç anında kullandığınızda wifi-mobil açık olarak 3 gün götürür. Ararken aranırken,rehbere girerken mesajlaşırken hiç takılma yapmıyor. Aldığınızda 4.1 yüklü olarak geliyor.Şu anda (2014 mart) son sürüm 4.3 güncellemesini yayınladı Sony. 4.4 kitkat yolda diye tahmin ediyorum.Resmi sitesinde 4.4 kitkat için inceleniyor ibaresi var.



Bu kadar övdük hiç mi kötü yani yok bu telefonun.Tabi ki var.Ekran kontrast oranı biraz düşük,kırmızısı alev gibi canlı değil.Aynı anda 50 kişiden fazla mesaj göndermeye izin vermiyor. 50 kişiye gönderirken fire verip 4-5 ine göndermediği de oluyor. Bu topluca mesaj atanlar için önemli bir konu.Kırmızı modelini istemiştim ama hiç bir satıcıda yok. Ben istanbul bileşimden peşin olarak satın aldım LG 4xHD nin parası ile. Bir kaç şey daha satmamız gerekti. 

Uzun yıllar beraberiz Sony Xperia SP 
Yazının sonuna gelmişken,asgari ücret ile nasıl alıyorum ben bu telefonu.İslami ölçülere göre zengin,günümüz kıstaslarına göre fakirim.Çoğu zaman ayın 8 ini göremiyor cebimdeki paralar. Maaşı alınca bir şarkı tutturuyorum "saç saç paraları saç paraları" . Sonrası mı idare ediyoruz işte...

Sevgili Peygamberimiz (s.a.s.) de kanaatkârlığı bir iffet, tok gözlülük hali olarak değerlendirmiş (Buhârî, Zekât, 18), İslam’la hidayete kavuşup yeterli miktarda rızka/ nimetlere sahip olan ve buna kanaat edeni övmüş (Tirmizî, Zühd, 35; Ahmet b. Hanbel, Müsned, 2/168, 173), asıl zenginliğin kanaatkârlık olduğunu (Buhârî, Rikâk 15; Müslim, Zekât, 120), kanaatkârlığın şükrün en ileri derecesi olduğunu (İbni Mâce, Zühd, 24) bildirmiştir.


Yorumlar

  1. İşte dünya malına dalmak.. :)) Bence böyle pahalı bi telefon almak yerine işini görecek, insanları arayıp konuşacak kadar bi telefon yeterli olabilir, en azından ben öyle düşünüyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıllı telefon işim gereği lazım oluyor bazen. İşte bu bazen için alıyorum. Kendimi de kandırıyor olabilirim.Sonuçta aldım Sony de karar kıldım artık,gittiği yere kadar. Uçan telefonlar çıkana kadar kullanırım..
      Halbuki liste yapmıştım. Sony marka olarak Lcd,Playstation 4,xperia z2,projeksiyon cihazı,laptop. Bunları alayım bırakıyorum. :)
      Dünyayı bırakmazsam o zamana kadar.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kork,O mahkemeden ki Hakimin Kendisi Şahittir

Kalabalık Aile Olmak