Capitol'den Cennete !


Pazar günü tatildi,annemlerdeydik.İşe gitmeyince evde vakit geçmiyor,oruçlu iken.Bir meşgale lazım.Ya uyuyacaktım ya uyuyacaktım.O sırada kardeşimin aldığı ve okumadığı "Açlık Oyunları" kitabını gördüm..Suzanne Collins yazmış. Kitap okumasını severim ve okumaya başladığımda bitirmeden bırakmam.Nitekimde öyle oldu sabah başladığım kitaba kısa süreli molalar ile gece sahurdan sonra 4:30 da bitirdim.Yattım, 8:00 de iş için kalktım.

Kısaca Panem;
Kıyamet sonrası kurulan bir ütopik ülke Panem.Başkenti Şaşalı Capitol,kaymak tabakasının şehri.Panemde Capitol dışında 12 bölge(mıntıka) var. Kiminde petrol,kimde kömür,kiminde tarım yapılıyor.Bütün elde edilenler Capitol halkına gidiyor.Mıntıkalara da ceremesi kalıyor.Zamanın birinde mıntıkalar ayaklanmaya kalkıyor.Ayaklanma bastırılıp Ceza sistemi geliyor. 
"Açlık Oyunları"
Her sene mıntıkalardan 1 kız 1 erkek seçiliyor. 24 kişi savaşıyor ve sadece 1'i sağ kalıyor.Sağ kalana kendi mıntıkasında güzel bir yaşam sunuluyor.

Kitabı okuyanınız vardır muhakkak. Bizlerde Panem de yaşayan Capitol insanlarıyız.Gerçekten öyle,kitapta geçen mıntıkalarda Irak,Suriye,Filistin,Doğu Türkistan,Libya,Çeçenistan ve benzeri yerler.Senede 24 tane değil 2400! tane dindaşımız,soydaşımız,masum insanlar katlediliyor biz Capitol'de günümüzü gün ediyoruz.

Herkesin gözü önünde nasıl oluyor bu.Nasıl bu kadar rahat insan öldürebiliyorlar.Hooop dur bakalım diyen birileri neden yok.Amacın ne dünya hepimize yeter diyen yok,anlayan yok,dinleyen yok.Herkes birbirinin öldürmek sömürmek için yarışa girmiş.

Capitol'den Cennete gideceğiz öyle mi,ya bu dünyadaki vahşetin hesabını nasıl vereceğiz.
Bize yapılan zülümlerin ve haksızlıkları neden ahirete bırakıyoruz sürekli.
”Mümin erkeklerde ,mümin kadınlarda ,birbirlerinin velileridir.Onlar iyilği emreder. kötülüklerden alıkoyarlar.” (Tevbe 71)
Peygamberimiz(sav) buyurdu ki "Bir kötülük gördüğünüzde ona elinizle mani olun , Eğer elinizle mani olamıyorsanız, dilinizle mani olun, dilinizlede mani olamıyorsanız. Bunada gücünüz yetmiyorsa kalbinizle buğzedin."(Buhari-Müslim)

Yorumlar

  1. Fail-i Meçhul26 Temmuz 2014 14:11

    Onu filmi vardı ben filmini izlemiştim ama bana biraz saçma gelmişti :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kork,O mahkemeden ki Hakimin Kendisi Şahittir

Kalabalık Aile Olmak