Bencilce


Şu toplumumuzda anlayamadiğim bir şeyler var.Bizim birbirimize kenetlenmemiz gerekirken herkes birbirinden nasil uzaklaşirim derdine duşmuş.Bana dokunmayan yilan bin yil yaşasin hesabi.Oyle bir gruplaşmanin icine girmişiz ki kimsenin gozu kimseyi gormuyor.En iyisi benim deyip diğerlerini kaale bile almiyor.Bir atasozumuz vardi ayni onun misali gb..”Sen dede ben dede bu ati kim timar ede..” Herkes biliyorsa kim kime neyi oğretiyor, herkes ogreticiyse ogrenen nerde..Her yerde ayni eğitim veriliyorsa eger biri digerinden nasil ustun olabilir.Ayet i kerime de buyuruldugu gb ”Allah katinda en ustun olan takvâ sahibi olandir.”  
Herkeste bu bencillik nedendir ki ? Sonucta hepimiz insanlik icin hizmet etmiyor muyuz , birbirimize faydali olmak degil mi gayemiz ? O zaman bu zitlaşma neden ? ! 
Bazen bilmek daha cok soruna sebeb oluyor sanirim.Hep derdim zaten ; mutsuz olacaksam bilmemeyi tercih ederim.Allah cumlemizi hidayete, inayete erdirsin ins.

Yorumlar

  1. Bilmiyorum demek ilmin yarısıdır.. ← Hadis ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ama kimsenin dikkate almadığı bir hadis :( hatta deneme amaçlı birine sor, azcık bilsin ya da hiç bilmesini farketmiyor. Sanırım gururuna yediremiyor ki herşeyi o biliyor. Benim kızdığım diğer nokta insan öğrendikçe tevazu kazanır ama şimdi öyle değil. Bir söz varya " boş kabın sesi çok olur." aynen öyle.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kork,O mahkemeden ki Hakimin Kendisi Şahittir

Kalabalık Aile Olmak