İçimizden gelmiyorsa ne olacak ?


Ben çok dürüstüm o kadar dürüstüm ki.İçimden gelmediği için sana ibadet etmedim Allahım.İçimden gelmeliydi,aksi halde takiiye yapmış,seni kandırmış olurdum..

Ahirette bu bahane "içinden gelmeyenleri" kurtarır mı. ?

Namaza başlıyayım mı diye soranlara içinden geliyorsa başla diye bir cevap verilir mi ? Yada kapanmak istiyorum yardım edin diyen bir hanıma,içinden geliyorsa kapan denir mi. Kapanmakta,namazda farz.İçinden gelmesini beklemeyeceksin bunlar için.Beklememelisin.

İçinden gelerek şevk ile huzur ile namaz kılabiliyorsan ne mutlu. Zorla kılıyorsan,ama kılıyorsan yinede borcunu ödemiş oluyorsun.

Birine borcun var,ödeyeyi mi diye başkasına soruyorsun içinden gelirse öde diyor.İçinden gelmediği için ödemezsen bu borç biter mi bitmez. Ama içinden gelerek veya zorlama ile ödersen bu borç biter.

Bir de zorlama kısmı var tabi ki. Dinde zorlama yokmuş. Kafir birine zorla namaz kıl diyemezsin,çünkü namaz ona farz değil..Ama kendini müslüman olarak nitelendiren,Elhamdülillah müslümanım diyen birine namazını kıl kardeşim dediğinde,kapan kardeşim dediğinde dinde zorlama yoktur diyemez.Çünkü namaz ona farz.Müslümansa boynunun borcu bunlar. İsterse içinden gelerek yapsın isterse zorla aheste aheste.

Bir forumda kapanmak istiyen bir hanım sormuş.Yardım edin diye. Herkes içinden geliyorsa kapan demiş.Ona istinaden aklıma gelenlerdi.

Örnekler çoğaltılabilir.

Yorumlar

  1. İnsan kendi nefsini yenip de kapanmak istese bu sefer de etrafındakilerle uğraşıyor maalesef. Allah hepimize içten gelerek ibadet yapmayı nasip etsin. Bir de destek olmak yerine köstek olanlardan uzak etsin.

    Aa şimdi küçüksün biraz daha büyü kapanırsın.
    Şimdi okuyorsun mezun ol kapanırsın.
    Ama kapanırsan iş bulamazsın. Bari biraz çalış kapanırsın.
    Bu sefer kapanacak kişi de şöyle düşünüyor. Bu yaşıma kadar açık gezdim. Şimdi kapanırsam insanlar yadırgar. Etrafımda böyle çok arkadaşım var.
    Yazı güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle durumlarda,tam teslimiyet lazım.Öyle bir kapacanaksın ki,yarın açılır demiyecekler görüntüne bakarak.Açıklıkla kapalılık arasında olmamak lazım.Güzel olmak için değil Allah Rızası için kapanmak ne güzel.Tesettüre tam raiyet. Allahta yardımcı olur.

      Sil
  2. İçimizden geldiği için ibadet olur mu bilmem..İçimizden gelerekyapmayı beklemek kendi nefsimiz için ibadet etmek kulluk mudur?
    Müslümana namaz farz elbette o istediği veya içinden geldiği için kılmamalı..bunun bir vazife olduğu için içinde bilemeyeceğimiz bir çok hikmet ve inansoğluna faydaları olduğu için yapmalı.
    Kulluk kul için değildir kulluk Allah içindir,kendini bilmenin güvende olmanın zoru olunca O'na sığınmanın muhteşem sıcaklığıdır..
    Zaten kul bir adım atmazsa O'na doğru koşmaz mı Yaradan.?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kork,O mahkemeden ki Hakimin Kendisi Şahittir

Kalabalık Aile Olmak